Известие

Collapse
No announcement yet.

Общи приказки 166

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от mitkomeg Покажи съобщение
    Момчета, от няколко дена ми светва дюзата на таблото и вчера след работа я закачих да видя какво става и хоп - P0115 Water Temperature Sensor. Да разбирам ли, че датчика ми за температурата е дал фира или термостата е за смяна.Факт е и, че ако карам полекичка трудно стига 90 градуса което може и да е нормално не знам.
    Предполагам все някой вече е минал по тоя път но тема не намирам.Тая вечер пак ми светна и след известно време изгасна преди малко като се прибирах но късно и не съм я закачал да гледам какво е - предполагам, че пак ще е P0115 Water Temperature Sensor.
    Почисти буксата на температурния датчик до термостата. Вероятно термочувствителният елемент чрез който ECU-то мери температурата прекъсва.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
      Не знам на някой да е светнала грешка от термостат, по-скоро датчика
      Вече знаеш , освен на моята съм виждал още една на която светеше
      от термостата.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
        Вече знаеш , освен на моята съм виждал още една на която светеше
        от термостата.
        Това е странно. Не изключвам варианта при който проблемът е бил отново в лоши ел. връзки до датчика, но при смяната на термостата са били механично разбутани и са започнали да контактуват нормално.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • А може ли, ако изстине бързо в движение колата (от скапания термостат), компютъра да реши, че показанията на датчика са грешни?
          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
          Lancia Kappa JTD '98 -

          Comment


          • Моя чек не светеше постоянно, светна два пъти през някакъв интервал от време и след гасене и палене не светеше и температурата не стигаше до 90 и аз реших, че е виновен термостата, смених го и вече не светна никога.
            След това се случи да присъствам, когато правеха диагностика на една 166 със светнала лампа и човека, който е много добър, въобще не се колеба- каза термостат и колата се оправи след смяната му. В общи линии вероятно наистина компютъра се шашка от ниската температура, съпоставяйки другите данни.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • Възможно е да записва грешка заради реално ниска температура. Дали е така наистина, аз не знам.
              Но от описанието на конкретната грешка (P0115):

              Causes

              Usually the cause can be traced to a bad ECT sensor, however that doesn't preclude the following:
              • Wiring or connector damaged at sensor
              • Open or short in reference or signal circuit
              • Open or short in signal circuit
              • Bad PCM

              става ясно това, че е по-скоро електрически проблем, свързан със самия датчик.

              Освен това в конкретния случай с дискутирания проблем, колегата споделя това, че температурата, отчетена по таблото достига макар и малко по-бавно 90 гр. А това са 2 независими датчика.
              Накратко - това да се вдига флаг за грешка, когато температурата отчетена и от двата датчика е ниска, е възможно и тогава вероятната причина е термостатът.
              Но когато на таблото се отчита нормална температура а пък грешката се записва, по-вероятно е причината да е в датчика.

              Така или иначе дейностите свързани с проверка и почистване на връзките на датчика са доста лесни в сравнение с подмяната на термостата, мисля, че е редно оттам да се започне.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Несъмнено е по-лесно.
                А не трябваше ли да пусне вентилаторите при проблем с датчик?

                Дали да хвърля едно око на това: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...s&slink=49duhu
                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                Lancia Kappa JTD '98 -

                Comment


                • Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                  Несъмнено е по-лесно.
                  А не трябваше ли да пусне вентилаторите при проблем с датчик?

                  Дали да хвърля едно око на това: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...s&slink=49duhu
                  Ако има прекъсване на веригата, това би се възприело като много ниска температура и не би трябвало да ги пусне. При късо съединение със сигурност ще ги пусне.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • Ами има по какво да се работи по този екземпляр,но V6 е много голям звяр.
                    Гледам че е от регион Благоевград,ако се чуеш с колегата и имаш интерес мога да я погледна на прима виста и да споделя дали си струва или не.

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Почисти буксата на температурния датчик до термостата. Вероятно термочувствителният елемент чрез който ECU-то мери температурата прекъсва.
                      Това мисля да направя само да мина пак първа смяна, че сега се прибирам 19:30+ часа и е тъмно малко за това.Остана и да намеря кой точно е датчика.

                      Comment


                      • Ще го намериш до термостата:



                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Да попитам някой разглобявал ли е държача (женската част) на шофьорският колан Правят бела вътре пластините и при поставен колан лампата на таблото понякога светва Като го размърдам угасва но след време пак светва Искам да го разглобя и да го почистя Донякъде съм стигнал със свалянето но немога да отделя външната част от вътрешната Някъде трябва да се притисне или издърпа но незнам къде Та въпроса ми е къде да притисна или да вкарам отверка или как да ги отделя
                          ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                            Да попитам някой разглобявал ли е държача (женската част) на шофьорският колан Правят бела вътре пластините и при поставен колан лампата на таблото понякога светва Като го размърдам угасва но след време пак светва Искам да го разглобя и да го почистя Донякъде съм стигнал със свалянето но немога да отделя външната част от вътрешната Някъде трябва да се притисне или издърпа но незнам къде Та въпроса ми е къде да притисна или да вкарам отверка или как да ги отделя
                            При мен лампата на таблото свети ако след запалване не съм сложил колана.Като го сложа и лампата изгася и дори и да махна колана в движение лампата не светва повече.Или това е нещо което се случва само при мене

                            Comment


                            • И при мен е така колега!
                              Alfa 166jtd,1999

                              Comment


                              • Така беше и при мен Но смених таблото заради проблеми с екранчето в моето старото табло Новото табло е от алфа 2003г Поне така пишеше Исках да сменя само екранчето защото на моето старото табло то се сваля но като разглобих новото (старо) табло се оказа че неговото екранче не се сваля И така сложих цялото табло Малко след това се появи проблема със светването на лампата за колана в движение С това табло ако откопчея колана в движение лампата светва Може би поради тази причина съм имал проблема отпреди но със старото табло не съм го усещал Защото с него при еднократно закопчаване лампата изгасва и не светва до следващо палене без колан Та ще трябва да разглобявам или сменявам закопчалка Ако някой е бъркал ще съм благодарен да сподели
                                ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                                Comment

                                Working...
                                X